Ο Γύρος της Σλοβακίας - μια γιορτή για κάθε λάτρη της ποδηλασίας

Ετικέτες:
Ο Γύρος της Σλοβακίας - μια γιορτή για κάθε λάτρη της ποδηλασίας>

Ο Γύρος της Σλοβακίας είναι ένας ετήσιος ποδηλατικός αγώνας στη Σλοβακία. Εδώ και αρκετά χρόνια κατατάσσεται στην κατηγορία UCI 2.1, πράγμα που σημαίνει ότι συμμετέχουν τακτικά τα μεγαλύτερα ονόματα της ποδηλασίας, τα οποία κατά τη διάρκεια του έτους έχουμε την ευκαιρία να δούμε μόνο στην τηλεόραση. Όταν έμαθα ότι ο Γύρος της Σλοβακίας θα ξεκινούσε λίγα χιλιόμετρα από το μέρος που μένω, ήξερα ότι δεν μπορούσα να τον χάσω. Θα σας πω πώς ζήσαμε με τον αδελφό μου μια μέρα γεμάτη ενθουσιασμό και ενθουσιασμό για την ποδηλασία σε αυτό το άρθρο.  (ο αγώνας πραγματοποιήθηκε στις 18.9 - 21.9.2019).

Συγκεντρώσεις ομάδων

Το πρώτο στάδιο επρόκειτο να ξεκινήσει μόλις το πρωί της επόμενης ημέρας. Την παραμονή της εκκίνησης, πραγματοποιήθηκε μια παρουσίαση των ομάδων στην πανέμορφη μεσαιωνική πλατεία του Bardejov, η οποία είχε σκοπό να μας βάλει στο κλίμα για το πρώτο στάδιο. Φτάσαμε στην πλατεία σε μια στιγμή που είχε ήδη αρχίσει να γεμίζει με κόσμο. Η αναμονή για τους ποδηλάτες έγινε πιο ευχάριστη από το συνοδευτικό φολκλορικό πρόγραμμα. Κατά τη διάρκειά του, κατευθυνθήκαμε προς το μπροστινό μέρος των εμποδίων για να έχουμε την καλύτερη δυνατή θέα προς τη σκηνή όπου έφταναν σταδιακά οι ποδηλάτες. Ήμασταν πιο ενθουσιασμένοι για να δούμε τον Emmanuel Buchman, ο οποίος πήρε μια απίστευτη τέταρτη θέση στον Γύρο της Γαλλίας εκείνη τη χρονιά. Άλλα ονόματα που συγκαταλέγονταν στα λεγόμενα μεγαλύτερα αστέρια του αγώνα είναι σίγουρα άξια αναφοράς. Μεταξύ των πρώτων αναβατών που παρουσιάστηκαν ήταν τα μεγαλύτερα φαβορί. Το να βλέπουμε ζωντανά τον Emanuel Buchman, τον Alexander Kristoff ή τον Elia Viviani ήταν ένα από τα μεγαλύτερα στιγμιότυπα της βραδιάς. Το να στέκεσαι λίγα μέτρα μακριά από τους καλύτερους σπρίντερ του κόσμου, οι οποίοι δίνουν τακτικά μάχη με τον Peter Sagan για τη νίκη, είναι κάτι που δεν θα αφήσει κανέναν λάτρη της ποδηλασίας αδιάφορο.

Παρουσίαση των αστεριών

Σλοβακικό αντιπροσωπευτικό συγκρότημα

Ομάδα Quickstep του Ντέσεονικ

Ημέρα του αγώνα

Η πρώτη ημέρα ήταν ιδιαίτερη, καθώς υπήρχε ένα στάδιο που ξεκίνησε το πρωί και μια ατομική χρονομέτρηση το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Θέλαμε να φτάσουμε στο σημείο εκκίνησης πριν από την εκκίνηση, καθώς το σχέδιό μας ήταν να βρούμε τα λεωφορεία των μεγαλύτερων ομάδων και να περιμένουμε μπροστά τους μέχρι να φτάσουν οι ποδηλάτες. Ήμασταν τυχεροί, καθώς όλες οι ομάδες του World Tour στάθμευσαν τα λεωφορεία τους λίγα μόλις μέτρα μακριά.

Γεμάτοι ενθουσιασμό, περιμέναμε να φτάσουν οι πρώτοι ποδηλάτες, ενώ οι τεχνικοί των ομάδων ετοίμαζαν τα ποδήλατα. Φυσικά, το πρώτο λεωφορείο της ομάδας στο οποίο σταματήσαμε δεν ήταν άλλο από την ομάδα Bora-Hansgrohe. Έμεινα έκπληκτος όταν είδα πόσοι Σλοβάκοι (εκτός από τους :5132 ποδηλάτες) συμμετέχουν στην ομάδα. Ο τεχνικός που προετοίμασε τα ποδήλατα ήταν επίσης Σλοβάκος. Μοίραζε ποδηλατικά καπέλα και ο αδελφός μου πήρε κι αυτός ένα, πράγμα που τον έκανε πολύ χαρούμενο.

Αυτοκίνητο λεωφορείοBora-Hansgrohe

Οι ποδηλάτες βρίσκονταν στα λεωφορεία τους και θα έβγαιναν από λεπτό σε λεπτό. Μεταξύ των πρώτων που βγήκαν ήταν και ο Emanuel Buchman, τον οποίο τρέξαμε αμέσως κοντά του και στα άκομψα αγγλικά μου από τον ενθουσιασμό, τον ρώτησα αν μπορούσαμε να βγάλουμε μια φωτογραφία μαζί του. Το να έχεις μια φωτογραφία με έναν από τους καλύτερους ορειβάτες του κόσμου- αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο μπορεί να καυχιέται κανείς έτσι απλά.

Μπράσκο με Μπούχμαν

Η ομάδα της Bora-Hansgrohe είχε μια πλούσια λίστα εκκίνησης. Ο αδελφός του Peter Sagan, Juraj και ο Erik Baska ξεκίνησαν επίσης. Καταφέραμε να πάρουμε τουλάχιστον μια υπογραφή από αυτούς, καθώς ήταν αυτοί που συνοδεύονταν από τους περισσότερους οπαδούς. Οι ποδηλάτες άρχισαν να ζεσταίνονται και έτσι σιγά σιγά προχωρήσαμε προς την εκκίνηση, η οποία θα γινόταν σε λίγα λεπτά. Το πεδίο της εκκίνησης άρχισε να γεμίζει με φανέλες σε έντονα χρώματα. Δεδομένου ότι κάθε ομάδα έχει διαφορετικό χορηγό και διαφορετικού χρώματος φανέλες, κοιτάζοντας το πελοτόν, τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένα που είδαν τόσα πολλά χρώματα, καθώς είχαν το δικό τους μίνι αγώνα πριν ξεκινήσουν οι επαγγελματίες. Το να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερες χρωματιστές φανέλες είναι επίσης καλό για την ασφάλεια και την ορατότητα. Περισσότερα γι' αυτό κάποια άλλη φορά.

Ένας πυροβολισμός ακούστηκε και το πελοτόν ξεκίνησε για τη διαδρομή των 138 χιλιομέτρων. Οι δρομείς έπρεπε να διασχίσουν την πλατεία Δημαρχείου αρκετές φορές. Ενώ περιμέναμε να περάσουν οι ποδηλάτες, ο αδελφός μου και εγώ ήπιαμε καφέ και απολαύσαμε την ατμόσφαιρα ενός επαγγελματικού ποδηλατικού αγώνα.                                                ,

Εφτασε η ώρα που πλησίαζε το τελευταίο και τελικό πέρασμα της γραμμής τερματισμού. Η ατμόσφαιρα στην πλατεία μεγάλωνε και το σπριντ των καλύτερων ποδηλατών παρακολουθούσαν οι περαστικοί που επέστρεφαν από τη δουλειά. Ο S αδελφός και εγώ βρήκαμε μια θέση στις μπάρες λίγα μέτρα πίσω από τη γραμμή τερματισμού, γεγονός που μας επέτρεψε να δούμε ολόκληρο το σπριντ. Μετά τα περιπολικά και τις μοτοσικλέτες που συνόδευαν, οι ποδηλάτες βγήκαν από τη στροφή με πλήρη ταχύτητα, παλεύοντας για τη νίκη. Η Ellia Viviani και ο Alexander Kristoff ήταν αυτοί που ήταν πιο γρήγοροι και κέρδισαν. S Παρακολουθούσα με βουβή έκπληξη τη δύναμη και την ταχύτητα που μόνο οι πραγματικοί επαγγελματίες μπορούν να ασκήσουν.

Διασταύρωση των ποδηλατών

Χρονοδιάγραμμα

Αφού ανακοινώθηκε ο νικητής και μοιράστηκαν οι φανέλες, ακολούθησε η χρονομέτρηση. Αυτή είχε σκοπό να δείξει ποιος από τους συμμετέχοντες ποδηλάτες ήταν ο καλύτερος στην οδήγηση ενάντια στο χρονόμετρο. Από την πλατεία κατεβήκαμε μεταξύ των λεωφορείων για να απολαύσουμε αυτή τη φορά τις ιδιαιτερότητες της χρονομέτρησης. Ήταν υπέροχο που μπορούσαμε απλά να περπατήσουμε ανάμεσά τους και να αγγίξουμε μερικά από αυτά (καθένα από αυτά τα ποδήλατα κοστίζουν πάνω από 10 000€). Κάποιες από τις μοτοσυκλέτες είχαν ένα κομμάτι τραχύ χαρτί κολλημένο στη σέλα, το οποίο υποτίθεται ότι αποτρέπει τους γλουτούς από το να γλιστρούν πολύ κατά την οδήγηση.

Ποδήλατα χρονομέτρησης

Η χρονομέτρηση έχει την ιδιαιτερότητα ότι κάθε ποδηλάτης ποδηλατεί μόνος του και οι ποδηλάτες ξεκινούν ο ένας πίσω από τον άλλο με διαστήματα ενός λεπτού. Το να βρίσκεσαι στην εκκίνηση κατά τη διάρκεια μιας χρονομέτρησης δεν είναι και τόσο ενδιαφέρον, οπότε βρήκαμε ένα σημείο κάτω από έναν απότομο πλακόστρωτο λόφο, τον οποίο οι ποδηλάτες κατέβαιναν απευθείας από την πλατεία. Η ταχύτητα με την οποία μας προσπέρασαν ήταν τόσο γρήγορη που οι φακοί των φωτογραφικών μηχανών δυσκολεύονταν να τους αποτυπώσουν στο σύνολό τους. Προτίμησα να βιντεοσκοπήσω τους ποδηλάτες με το κινητό μου, αλλά κατάφερα να τραβήξω μερικές φωτογραφίες. Πάνω από τα κεφάλια μας βρισκόταν ένας βραχίονας που χειριζόταν ένας εικονολήπτης του RTVS. Σαν κερασάκι στην τούρτα μιας όμορφης ημέρας, βρεθήκαμε και στην τηλεόραση.

Φωτογραφία από τη δίκη του χρόνου

Η συμμετοχή σε έναν ποδηλατικό αγώνα παγκόσμιας κλάσης με ένα επαγγελματικό καστ είναι σίγουρα μια αξέχαστη εμπειρία για όποιον αγαπάει την ποδηλασία. Το να νιώθεις την ατμόσφαιρα ενός αγώνα απευθείας από τον χώρο διεξαγωγής είναι κάτι που η τηλεόραση δεν μπορεί ποτέ να μεταδώσει. Αν σας δοθεί η ευκαιρία να παρακολουθήσετε ένα τέτοιο γεγονός, σίγουρα μην το χάσετε. Αξίζει τον κόπο